Module Initializing....
Loading Quick Links...
ALHOSN's Reading Club hosts Poet Naima Hasan
05/01/2011


ALHOSN University's Reading Club hosted Poet Naima Dhaif during its 3rd symposium. The poet gave a reading of her divan “Rituals to Avenge Man” published in Syria in 2009. Dr Mohamed Said Hasab Elnabi, Supervisor of the Reading Club and the Chair of Education, explained that such events are in line with the Club's objective of stressing the value of reading in the personal formation and cultural enrichment of students. He added that students need to communicate with authors, writers, and poets and discuss their creative works in order to develop an application for literature and literacy. 
In his speech at the symposium, Prof. Abdul Rahim Sabouni, Vice Chancellor and CEO of ALHOSN University, accumulated the importance of extra-curricular activities, particularly their impact on the University’s educational atmosphere and the development of university students personalities. He also emphasized to be in ALHOSN University’s unconditional support for such student events since they are aligned with the university's goal in the service of society.
The symposium was concluded by handing out certificates of appreciation to the persons who have contributed to enriching the Reading Club's activities, as well as those who have provided financial and logistical support to the Club, most notably Prof. Sabouni, and Dr Hamdi Sheibani, Provost of ALHOSN University.
 

استضاف نادي القراءة بجامعة الحصن في ملتقاه الثالث الشاعرة نعيمة حسن وقراءة لديوانها "طقوس الاقتصاص من الرجل" المنشور بسوريا، 2009 . وأكد الدكتور محمد سعيد حسب النبي مشرف نادي القراءة أن مثل هذه الفعاليات تؤكد على أهداف النادي المتمثلة في إبراز قيمة القراءة وأهميتها في تكوين الشخصية، وإثراء الجوانب الثقافية لدى الطلبة، كما أنها تؤكد على ضرورة التواصل مع الأدباء والكتاب والشعراء ومناقشة أعمالهم الإبداعية، مما يمثل نموذجاً يحتذى به لطلبة الجامعة، كما أن هذه الفعاليات تؤكد أيضاً على دور الجامعة في خدمة المجتمع وهو الدور الذي لطالما أكدت عليه، وأشار الدكتور حسب النبي أن هذا ليس غريباً على جامعة الحصن حيث قامت بتقديم درعها لأمير الشعراء في دورته الأولى عبد الكريم معتوق عام 2008، وأشرفت على نشر قصة أدبية للطفل الجزائري لؤي خالد، وغيرها من الفعاليات التي تظهر حرص الجامعة على التواصل المجتمعي وخدمته.
وفي كلمته التي ألقاها في الملتقى الثالث للنادي أكد مدير الجامعة الأستاذ الدكتور عبد الرحيم صابوني، على أهمية الأنشطة اللاصفية وأثرها على المناخ التعليمي للجامعة، وما تتركه من أثر في بناء شخصية الطالب الجامعي، كما أكد على دعم الجامعة اللامحدود لمثل هذه الفعاليات الطلابية، وغيرها من الفعاليات التي تبرز مكانة الجامعة في خدمة المجتمع.وختم الملتقى بتوزيع شهادات التقدير على من أسهموا في إثراء فعاليات نادي القراءة، وكذلك للذين يسهمون في دعم النادي مادياً ومعنوياً وعلى رأسهم الأستاذ الدكتور عبد الرحيم صابوني مدير الجامعة، والدكتورحمدي الشيباني نائب مدير الجامعة.

 

 

 

 

 


  


Share this
|
ALHOSN University Website, Version 2.0 RTM, © ALHOSN University 2019